20.08.2011

Sposób na komary w domu

Mieszkamy w pobliżu paru zbiorników wodnych i mamy wiele terenów zielonych dookoła. Komary latem zawsze u nas były, są i będą.
Pomimo zainstalowania w oknie moskitiery wiele nieproszonych małych istot przedzierało się przez tą fizyczną zaporę. I zawsze trzeba było dodatkowo się bronić.
Przez wiele lat w używaliśmy chemicznych odstraszaczy na komary, takich co wtyka się do kontaktu. Było to zawsze w moim największym akcie desperacji, bo podświadomie wiedziałam, że substancje uwalniane w ten sposób nie są bezpieczne. Nawiasem mówiąc, często po paru dniach stosowania takich odstraszczy zaczynało boleć mnie gardło.

W tym roku powiedziałam NIE. A lato pod względem komarów nie należy w tym roku do łatwych. Wyczytałam, że komary odstraszają niektóre olejki eteryczne: lawendowy, patchouli, miętowy, geraniowy, goździkowy, trawa cytrynowa (wymieniłam chyba wszystkie).
Zaczęłam więc od kominka. I działało, w pokoju gdzie palił się kominek komary znikły. Pierwszego dnia użyłam olejku lawendowego, postawiłam przy uchylonym oknie aby z punktu odstarszyć nieproszonych gości. Następnego dnia, kiedy olejek lawendowy akurat się skończył, użyłam jedynego jaki mi w domu pozostał - sandałowego. I też działał. Na dowód tego kiedy woda z kominka wyparowała, komary zaczynały się pojawiać.


Kolejnego dnia zapaliłam kadzidełka. Nie jakieś specjalne, takie jakie miałam. Chyba był to sandałowy. I też działało. Kadzidełka paliły się przez cały wieczór i ich aromat rozszedł się po całym mieszkaniu co pozwoliło bezpiecznie przeżyć noc.
Sprawdziłam. Kominki z olejkami eterycznymi i kadzidełka odstraszają komary. Polecam tę eko-metodę. Ja najchętniej kupuję naturalne kadzidełka - sandałowe, patchouli. Lubię delikatne, niezbyt ciężkie aromaty.



A dodatkowo kiedy mieszkanie przesiąknie aromatem kadzidełek nie trzeba używać odświeżaczy powietrza, w których są toksyczne substancje i konserwanty.

W mały pokoju wystarczy jeden kominek lub kadzidełko, w większym lepiej postawić dwa w oddalonych miejscach.

W ciągu najbliższych dni będę testować samodzielnie wykonane spraye odstarszające komary, spraye do użytku poza domem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz