3.06.2011

Moje własne cukinie rosną

Cukinie posadzone w połowie kwietnia rosną. Pojawiły się już małe kwiaty i małe cukinie.
czterocentymetrowe kwiaty cukinii - 2 czerwca
trzycentymetrowe cukinie :-) - 2 czerwca

Mam też pierwsze spostrzeżenia dotyczące uprawy cukini w donicach:
 
- Po pierwsze bardzo szybko ziemia w donicy traci wilgoć, koniecznie trzeba pamiętać o częstym podlewaniu, bo cukinie lubią wilgotną, przepuszczalną ziemię. Ja wyściółkowałam ziemię w donicy trawą żeby tak szybko nie traciła wilgoci. 

- Po drugie cukinie rosnące w donicach potrzebują częstego nawożenia. Przede wszystkim co tydzień należy zasilić je azotem. Objawem niedoboru azotu jest żółknięcie liści co u mnie niestety zaczęło pojawiać się w pewnym momencie. Zastosowałam dlatego fusy z kawy - łyżkę na tydzień. Jednocześnie pamiętam o podsypaniu co 2 tygodnie 1-2 łyżeczkami zmielonych skorupek jajek - by odkwasić ziemię po kawie. Cukinie lubią odczyn obojętny.
Innymi polecanymi nawozami ekologicznymi, które zwiększają poziom azotu są:
mączka rogowa, mączka z krwi i śruta z rącznika (wszystko do kupienia w dobrych sklepach ogrodniczych).

cukinie w donicy - 2 czerwca
 Można również ściółkować roślinami motylkowymi -m.in.  koniczyna, wyka, łubin, groch, fasola, soja. Rośliny motylkowe żyją w symbiozie z bakteriami asymilującymi azot z powietrza. Azot jest gromadzony w brodawkach, które tworzą się po dostaniu się bakterii brodawkowych do korzeni. dlatego uprawiając rośliny motylkowe na nawóz najlepiej nie usuwać ich korzeni, ale ucinać rośliny równo z ziemią, zostawiąc korzenie w glebie. Zielone części można stosować dościółkowania lub przeznaczyć na kompost.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz